Kliknite na sliku da zatvorite ovaj prozor

Sunday, August 7, 2016

ON NIJE BJEŽAO ZA VRIJEME OLUJE: Mladi zapovjednik se rasplaka, dade mi 200 kuna i reče: ‘Ostaj sa srećom’…


“Vojska je ušla u pusto selo. Prolazili su cestom, ulazili su u dvorišta, pregledavali ima li koga, a kad su došli do moje kuće, u čudu su zastali. Majka i ja na pragu stojimo ko dva kipa”, ispričao je starac Milan Kovačević. Vrlo zanimljivu ispovijest prenose srpske Novosti koje naglašavaju kako je “za razliku od […]


“Vojska je ušla u pusto selo. Prolazili su cestom, ulazili su u dvorišta, pregledavali ima li koga, a kad su došli do moje kuće, u čudu su zastali. Majka i ja na pragu stojimo ko dva kipa”, ispričao je starac Milan Kovačević.

Vrlo zanimljivu ispovijest prenose srpske Novosti koje naglašavaju kako je “za razliku od većine svojih sunarodnjaka, Milan Kovačević iz Perne kraj Vrginmosta u ljeto 1995. s onemoćalom majkom ostao na pragu svoje kuće”.

Priča Milana Kovačevića jedna je od mnogih koje veličaju djelovanje hrvatske vojske u vrijeme Oluje, ali do javnosti ne dopiru tako lako.

“Svi su govorili: ‘Bježi Milane, ubit će te.’ Nisam ih htio poslušati. Nek’ me ubiju, ali bolesnu majku neću potucati od nemila do nedraga. Kuda da idem? Pa ovo je sve što imam, a ako trebamo umrijeti, hoću da to bude ovdje, a ne u nekom jarku”, kazao je Milan za novosti i nastavio:

“Vojska je ušla u pusto selo. Prolazili su cestom, ulazili su u dvorišta, pregledavali ima li koga, a kad su došli do moje kuće, u čudu su zastali. Majka i ja na pragu stojimo ko dva kipa. Priđe nam zapovjednik, ne stariji od 25 godina, odmjeri nas od glave do pete. Ja ga pozovem u kuću. Sjednemo za stol, izvadim flašu rakije, natočim njemu i sebi i podignem čašu. On prihvati. Upita me za zdravlje, a ja polako ispričam ukratko svoj život i svoje nedaće, objasnim kako nisam pobjegao jer imam staru majku, a i konje. Najednom, čovjek se rasplaka. Suza suzu stiže. Brzo zatvorim vrata da to ne vide njegovi vojnici, a on plače li plače. Potekoše suze i meni, zagrlim ga da olakšam obojici. Nekako mi došlo žao, ali ništa mi nije bilo jasno – sve je sličilo na san. Kada se malo smirio, reče mi da i on ima majku kod kuće, da često razmišlja o njoj i kada je vidio moju ljubav prema majci, srce je jednostavno popustilo.

Ratnik u uniformi, naoružan do zuba, oko pojasa vise bombe i pištolji, poput Nikoletine Bursaća, sjedi snužden i plače, a ja ga grlim i sakrivam da ne vide njegovi. Smiri se on nekako, obrisa suze, potegne one moje rakijetine dobar gutljaj, izvadi odnekud 200 dinara ili kuna, ne znam što je već bilo, prozbori samo: ‘Ostaj sa srećom!’ Potom on i njegova vojska nestadoše. Mati i ja ostadosmo dugo gledati niz cestu. Nismo ubijeni, novac u ruci, ništa nije zapaljeno, ništa pokradeno pa smo tako zurili ćutke niz cestu više od pola sata. Te večeri sam dugo razmišljao što bi da svi moji komšije onako pobjegoše glavom bez obzira, ja jedini ostao, a ni dlaka s glave mi ne fali. Ni meni ni majci, ni mojim konjima. Vidiš, sinko, od toga dana poštujem ovu svoju državu”, rekao je Milan Kovačević koji je nakon majčine smrti ostao sam i koji bi, kako kaže, sve dao da opet sretne zapovjednika kojeg se sjeti svake večeri prije sna.

izvor: dalicom.eu

5 comments:

  1. Kad sam čitao i meni su postale oči suzne;
    mi svi smo ljudi imamu srce i pamet i zato
    je ovo priča,da smo svi mi bili a mogli smo
    ostati ko brača.Zašto su nas ti amerikaneri
    uvalili u ovi najnizkotniji "posao".To je isto
    kao u njih što su se potukli "sever-jug" pa sve
    te sukobe prodajajo kao veliki biznis po čitavom
    svijetu.
    Pitam se hoče li biti to jednom kraj ?
    Ljudi po Bogu smo svi brača !
    Da je to istina pročitajte izjave g.Beara iz američke
    CIE !

    ReplyDelete
  2. Bjezali su oni koji su ili imali nekoga u vojsci ili kukavice.Bio sam kod Brckog u jednoj varosi pod srpskom kontrolom i gledao kako prolaze prema srbiji za koju ih je vezala samo vjera,mladji su i ginuli jer su se zaljubljivali po selima pa se medjusobno obracunavali.ja sam katolik usred srpskih ludjaka koji su koristili rat da se obogate mada je bilo i normalne raje kao i ja koji su se smatrali Jugoslovenima.Doduse ja sam u novembru 1992 otisao naci svoju djecu poslatu preko djecije ambasade,katolike koji su u Apatinu imali mnogo problema moj najstariji sin je bio prvacic koga je uciteljica cesto znala uhvatiti da place i pitala ga sto a on bi samo odgovorio roditelji su mi u Sarajevu i ne znam jesu li zivi.Moja supruga je mnoge veceri u Sarajevu preplakala jer se nismo mogli cuti i nismo imali pojma sta je sa djecom.Kao Sarajevski Hrvat koji nije bio vojno sposoban dobio sam papire ali su me Alini hostapleri koji su tu i tamo maltretirali one koji su isli ialo nisu znali ko je ko i tako i samo uz pomoc prijatelja iz grada i iz crvenog krsta uspjeo sam doci do Lukavice .Moja supruga bila je preplasena sve do momenta kada je vidjela da i tamo imam raje saarajevskih srba koji su znali da se ne bojim i da imam razlog sto sam tamo.U jednom momentu jedan vojvoda je podigao automat i ispalio rafal prilazeci mi.Moja supruga je samo promrsila Tiho ovaj ide prema tebi.Ja sam se okrenuo i on je rekao otkud ti bracika a ja sam mu rekao da idem naci djecu.Zagrlio me i izljubio a moja supruga je stajala skamenjena.Kasnije su se pojavili jos dvojica jarana i ja tako odoh za Srbiju.Po dolasku kod tetke u Apatin shvatio sam kako je tesko mojoj majci i djeci.Moja mati je morala ici kuhati za nekakvu pogranicnu policiju kod sela Nijemci u slavoniji gdje je mjesec dana poslije mog dolaska ubijena pod cudnim okolnostima.Dva mjeseca kasnije sjedili smo u kuci kada je moja tetka prevrnila vazu uzela telefon pozvala policiju i rekla upomoc ustasa me ubi.Tu je bila i njena komsinica koja se zabezeknula i pitala je Milka jel se salis.Dosla je policija njih trojica i ona je rekla da mene i moju porodicu vode,da smo ustase,da su mi otac i brat u Alinoj vojsci koja ubija srbe po Sarajevu.Njoj sa prikljucila i moja baba starica od preko osamdeset godina i vikala vodite ustase.Komsinica je rekla sta vam je zene nije nista radio .Policajci su me pitali jesmo li familija ali one su rekle da nismo da sam ja ustasa.Policajac najsteriji po cinu ekao je sta vam je zene i rekao da mozemo ostati i da smo srecni sto seseljevac nije podigao slusalicu jer bi nas sve Dunav nosio.Ali mi smo sljadace jutro sjeli na autobis i otisli u Novi Sad.Vise nismo imali opciju osim prema Brckom gdje su izbjegli roditelji moje supruge pravoslavci.I moja majka je bila pravoslavka kojoj su srbijanci i njena familija oduzeli pravo na zivot
    Moja majka sa 41 godinom radnog staza u Sarajevu je tako okoncala svoj teski zivot.Kao dijete je bila izbjeglica u istom selu kod Brckog sa svijom majkom i bracom i sestrom pa i mene i moju djecu zapade isto selo-varosica sa stotinjak kuca.Kasnije su me razni nacionalisti i priuceni policajci pokusali osam puta ubiti policija dva puta u brckom i skupine koje su katkad imale po sest sedam ljudi koji su pokusavali da me ubiju tukuci me ali me nikad nisu oborili znao sam sta bi to znacilo.
    Uciteljica moga sina iz Apatina je preko rodjake koja je isla u isti razred saznala gdje smo i poslala nam jednom pakete sa hranom,odjecom i nesto novca preko autobuske linije za Banja Luku a nama javila kada ce doci i gdje da sacekamo.Dobri ljudi iz Apatina su nam pomogli a moja rodjena familija me odbacila.
    I tako sam morao opet za Sarajevo gdje se takodjer sve promijenilo osim nekoliko starih prijatelja i tako sam zavrsio u Baton Rouge Louisiana,US gdje sada zivim.

    ReplyDelete
  3. Zaboravio sam reci da je moja majka bila i logoras u drugom svjetskom ratu u logoru na Banjici odakle ju je uzela jedna porodica da im cuva stoku

    ReplyDelete
  4. eto,nisu svi hrvati ustase,kako se pripisuje cesto

    ReplyDelete
  5. Postoje na ovom svijetu ljudi i neljudi i točka

    ReplyDelete